söndag 24 januari 2010

23.18

Nu orkar jag inte sitta vid datorn längre utan jag ska rita lite medans jag kollar på High chaparall och sen tänkte jag läsa en bok.
Kreativt.

En sak jag vill skriva av mig om först är hela saken med att växa upp. Jag har i hela mitt liv hört att jag beter mig (eller i alla fall tänker) mer vuxet än vad jag är. Och ja, jag kan faktiskt hålla med om det. Dock är det inte förrens nu som jag faktiskt känner av det mer och mer för varje dag. Jag umgås (eller umgicks) med många som jag tycker är väldigt omogna men jag känner helt enkelt inte att jag blir "tillfredställd" längre utav sådana människor.

Så många vill ut och festa hela tiden, supa, knarka, vara bakis i flera dagar så att det känns som om hjärnan kryper ut ur huvet och att ens inälvor är påväg ut för att man har kräkts så mycket. Men jag har aldrig känt det behovet, någonsin. Vist, jag älskar att festa och dansa och att dricka. Men jag har alltid gjort det med lagom måtta. Man måste inte dra ut varje helg för att det ska vara en lyckad kväll. Man måste inte snorta ett kilo kokain för att man ska bli lycklig och man behöver inte slösa pengar på att gå på massa klubbar bara för att "alla-andra går-ju-ut-hela-tiden anledningen. Jag längtar tills att folk ska växa upp så att jag inte behöver känna mig så jävla utstött. Vuxen. Jag är trött på att folk tycker att jag är tråkig bara för att jag stannar hemma en fredag och inte är ute och göra saker som jag ändå kommer att ångra dagen efter!
Så snälla, VÄX UPP. Amen.




Jag har målat mina naglar med kinky ljusblått-nagellack

Inga kommentarer:

Bloggintresserade