fredag 22 januari 2010

Läst det med en nypa salt

Idag har varit en dag som har varit ganska dålig och ganska bra.
Mycket att tänka på och mycket jag önskar att inte minnas.
Jag är inte alltid nöjd över hur resultatet blir när jag reagerar som jag gör.
Men ibland kan det just vara detta som gör att band mellan två personer blir starkare.
Som gör att man växer som människa och som gör att man innerst inne känner sig nöjd, att man kan känna ett lät välbehag.
Jag är inte alltid nöjd med hur jag reagerar på saker i en viss situation. Men i slutet vet jag att detta är jag och att om jag gjort på ett annat sätt än jag just gjort, hade det inte varit jag.

Det blir inte alltid som man har tänkt sig.
Ibland måste man helt enkelt lära sig att tänka om.
Våga göra nya saker.
Idag har jag gjort saker jag inte borde, saker jag inte ångar och saker som jag är absolut nöjd med.
Denna dagen har varit på både gott och ont.
Jag hoppas att allt är för det bästa tillslut.
Själv är jag nöjd hur det slutade i alla fall.
Och i slutändan är det ju ändå jag som måste leva med mig själv längst.
För en sak som vi alla vet är ju att ingenting varar förevigt och att man måste göra saker för sig själv för att göra sig glad.

I slutändan är det du som ska leva med dig själv längst.
man behöver inte vara egoist för att tänka så.
Det tycker jag.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade